Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Needles

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, Needles

Vanochtend uitgeslapen tot 08:30, tenminste, de dames. Ik was al wat eerder wakker en heb nog wat foto's bij het verslag van gisteren geplaatst. 's ochtends vroeg en 's avonds laat ging het redelijk met de snelheid van het wifi, dus even gebruik van maken.

We hebben teveel foto's gemaakt om hier allemaal te plaatsen maar als we thuis zijn en de mooiste zijn uitgezocht, komen ze op taurus.smugmug.com te staan in hun originele formaat.

Vandaag de reis naar Needles. De snelste weg van Tusayan naar Needles gaat grotendeels over de I(nterstate) 40, maar ruim 130 mijl parallel aan deze I40 loopt een hele bekende route, namelijk de route 66. Deze hebben we gereden. Na de afslag van de I40 naar de route 66 kwamen we in het plaatsje Selligman. Daar zijn we even gestopt. Hier heeft bij sommige pandjes de tijd duidelijk stilgestaan. Leuke souvenirswinkeltjes waar oude muziek wordt gedraait en zelfs nog oude LP's te koop zijn. Leuk om te zien.

We reden verder. Nadat we het plaatsje uitreden werd de weg een langgerekt lint, een lange rechte weg waarvan het einde niet te zien was, dit verdween in een perspectieve punt ergens in de verte. De weg werd soms onderbroken door warmtespiegelingen op de weg. Langs de weg mijlenlang de houten electriciteitspalen en rechts van de weg brede weilanden die uitliepen tegen de heuvels in de verte.

We hadden al veel gezien en meegemaakt op onze reis. Activiteiten die we nog nooit gedaan hadden, paardrijden, helikoptervlucht en nog een paar van die memorabele momenten. Ook op deze weg gebeurde weer iets wat we niet voor mogelijk hadden gehouden.

Op een rustig stuk, en die waren er veel, zetten we de auto langs de kant en stapte Annemiek achter het stuur. Na ruim twintig jaar niet gereden te hebben, reed ze een uur lang op route 66! Bravo!

In het plaatsje Kingman komt deze route weer bij de I40 en zijn we gestopt voor een pauze. Dus een burger en een coke. Ik nam het stuur weer over en draaide de snelweg op. Het was nog ruim 100 km naar Needles en de weg was niet echt boeiend. Aangekomen bij het hotel, stapten we uit. Alsof we we een klap in ons gezicht kregen! Het was hier ontzettend heet, nog erger dan in Barstow. Ruim 45 graden. Een erge droge warmte. Snel ingecheckt en naar het zwembad. Bij dit hotel was een mooi ruim zwembad dus snel een frisse duik. Erg lekker. De wind was zelfs zo heet, dat als je boven water kwam, deze zeer deed aan je ogen.

Veel is hier verder niet te beleven, straks nog wat eten en morgen op weg naar LA. Dat zal wel wat drukker zijn ;-)

Doei....

• 23 Juli 2011 - 08:27

Mam:

Ja kinders, het is heet in de usa. Gisteren melding op de t.v. van een heuse hittegolf in Amerika. Onder de ouderen zijn al 22 doden gevallen. Dus een goede raad: zorg voor voldoende drinken onderweg!
    Knap van Annemiek om na zo'n lange tijd weer ahter het stuur te kruipen. Nu nog in het drukke Nederland proberen?
    Liefs en een goede reis naar LA.

• 23 Juli 2011 - 09:31

Andrea:

Hé Piekie,TROTS op je!!!! X

• 23 Juli 2011 - 20:30

Johan En Yvonne:

Annie, dat we dat nog mee maken (gelukkig wel op veilige afstand natuurlijk ;-). thumbs up !

Leuk zo alles te kunnen volgen hoor. Zou van ons saaaaai zijn: opstaan, eten, honden uitlaten,laptopje aan, koffie, met honden naar het strand, koffie, slapen...., eten, weer met honden naar het strand, koffie, laptopje aan, biertje, biertje,slapen en dat elke dag ;-) maar..... vakantie is vakantie toch ?

Enjoy !