Los Angeles, laatste dag - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Los Angeles, laatste dag - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Los Angeles, laatste dag

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

26 Juli 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

De laatste dag van de vakantie, morgen weer naar huis, ook wel weer lekker.

Vandaag zijn we voor de laatste keer met de auto op pad geweest, richting Santa Ynez, ten noorden van Los Angeles.

We hadden geen zin om in het restaurant naast het hotel te ontbijten dus snel de auto in en op pad. Om half negen 's ochtends is het een leuk begin van de dag om je op de snelwegen rond LA te begeven, je bent daar namelijk niet alleen dan. Het is er....eh, gezellig druk, laten we maar zeggen ;-). Maar het rijdt en dat is het voornaamste. Omdat we nog niet ontbeten hadden, stopten we bij het plaatsje Summerland bij een leuk tentje waar we voor 10 dollar pp een bord vol met eten hadden en heerlijke koffie. Lekker in de zon, buiten op het terras, genieten van het ontbijt want het was alweer een wolkeloze warme ochtend....

Na het afrekenen zei een medewerker: tjuus als afscheid en toen ik hem zei dat dat niet helemaal klopte, probeerde hij het nog met au revoir. Heb hem fijntjes uitgelegd dat het: tot ziens moest zijn, maar ik heb niet de illusie dat dat zal blijven hangen. We moesten er wel om lachen, net als die medewerker. Het is me deze vakantie nog niet overkomen dat we een chagrijnige ober of bediende zijn tegengekomen, iedereen is aardig en behulpzaam.

Verder weer. Na nog een kort stukje snelweg probeerden we verder zo veel mogelijk binnendoor te rijden. Prachtig heuvellandschap waar we door heen reden. We waren op weg naar de Figueroa Mountain Road. Wat daar is? Nou, eigenlijk niet zoveel. Ergens op die weg staat een hek met wat bomen er omheen. Het hek is dicht, je kan er niet door en verder is er eigenlijk niets.
Als we stoppen bij dat hek, staan er een tweetal auto's en wat mensen met fototoestellen. Op de muren rond het hek staan allemaal zinnen, hartjes ed geschreven en gekrast. Ook zitten er wat briefjes tussen de stenen muur gepropt.

Dit is het toegangshek van Neverland, het landgoed waar Michael Jackson heeft gewoond. Ook wij maken er wat foto's en lezen de teksten die door diverse bezoekers zijn achtergelaten op de muren en het hek. Vanover de hele wereld zijn mensen hier geweest.

Na een poosje verlaten we deze plek en stappen we in de auto. Als de auto gestart is, klinkt opeens de stem van Michael Jackson ..... uit de radio met Man in the Mirror. Hoe toepasselijk en toevallig want zo vaak hebben we hem niet gehoord op de radio deze vakantie.

We rijden verder en ik stel onze Miep in op binnendoorweggetjes terug naar het hotel. Het wordt een mooie rit. Zo komen we door Santa Barbara met prachtige villawijken, tuinen zo groot, het zijn complete parken. Ook vanuit de bergen een prachtig mooi uitzicht over de Pacific.

Na een mooie rit, zijn we weer terug in het hotel, we halen de auto leeg en checken vast in voor de vlucht van morgen op de pc bij de lobby in het hotel. Alleen het printen van de boardingpassen lukt niet. Ergernis slaat toe (bij mij...). Annemiek zegt nog: maak je niet druk, dat helpt niet....heeft ze natuurlijk gelijk in;-)

Dus dan maar mobiele boardingpassen op de Iphone opgeslagen en afwachten hoe dat morgen gaat werken. Annemiek is inmiddels bezig om de koffers fatsoenlijk dicht te krijgen en daarna gaan we eten. Het zit erop, het was mooi maar het is ook goed om weer naar huis te gaan.

Morgen vroeg op, 6 uur naar Alamo om de auto in te leveren en dan door naar het vliegveld. Ik wil de spits voor zijn. Om 11:09 uur vliegen we (kan ook 11:10 worden) eerst naar Chicago, komen daar om 17:10 lokale tijd aan, en vliegen dan om 18:24 uur door naar Amsterdam. Verwachte aankomsttijd daar is donderdag 09:25.

Groeten aan iedereen en bedankt voor de leuke reacties.

Bye

• 27 Juli 2011 - 06:38

Andre:

He lui,

Hele goede reis en bedankt voor de leuke verhaaltjes. Ik heb er geen een gemist!
    Wat een geweldige trip, ik ben benieuwd naar de foto's en de filmpjes.

We zien jullie zaterdag, als jullie dan een beetje uit-ge-jetlegd zijn.

Groetjes

• 27 Juli 2011 - 06:47

Peter:

fantastisch, jullie hebben een week of drie nodig om alle indrukken van de reis volledig tot je door te laten dringen. Wat en geweldige tour met prachtige verhalen erbij. Nu weer veilig thuis hoop ik. Op naar het volgende avontuur zullen we maar zeggen!

• 27 Juli 2011 - 08:41

Mam:

Hallo kinders,
    Hoop dat het allemaal goed gaat met de terugreis v.w.b. de boardingpassen. Een hele goede reis terug en heel erg bedankt voor de dagelijkse reisverhalen. Ik heb genoten hoor. Fijn om zo op de hoogte t blijven. Lang leve de moderne mogelijkheden!
    Mam

• 27 Juli 2011 - 09:46

Andrea:

Nou... dat was het dan. Leuk om er de afgelopen weken een beetje bij te zijn geweest :)
    Goeie veilige terugreis. Take care!
    Tot zaterdag
    XXX

• 27 Juli 2011 - 13:46

Johan En Yvonne:

Hoi luitjes,

Een hele goede en vooral rustige vlucht terug naar huis. We hebben genoten van jullie belevenissen en natuurlijk de foto's en video's.
    We zien de foto's tzt wel op smugmug verschijnen.

Groetjes