Cardiff Castle - Reisverslag uit Newport, Verenigd Koninkrijk van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Cardiff Castle - Reisverslag uit Newport, Verenigd Koninkrijk van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Cardiff Castle

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

05 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Newport

Vandaag naar Cardiff Castle.

Het weer is vandaag niet zo best, veel wind en buien afgewisseld met regen. temp ca. 13 graden...

Op aanraden van Barry, de beheerder van de B&B zijn we vandaag met de trein naar Cardiff gegaan. Het station van Newport ligt op nog geen km van de B&B dus zijn we lopend naar het station gegaan. De trein doet er nog geen 15 minuten over, daar kun je met de auto niet tegenop.

Cardiff Castle is de moeite van het bezoeken waard. In tegenstelling tot veel andere kastelen in Wales is dit geen ruine maar een kasteel dat door de eeuwen heen meerdere malen is verbouwd en goed onderhouden. Dat heeft wel een paar centen gekost, vooral aan de inrichting heeft men veel geld (goud) gespendeerd. Daar staat tegenover dat het goed bezocht wordt en ook nog in gebruik is bij officiële gelegenheden.

De foto's heb ik deels op Facebook geplaatst, ik zit hier namelijk aan mijn (gratis) limiet ;).

Na het bezoek aan het kasteel werd het weer steeds slechter en zijn we na verschillende shoppingmalls te hebben bezocht, terug gegaan naar Newport. Best vermoeiend dat slenteren ;).

• 06 Mei 2015 - 11:19

Mam Schrauwen:

Hallo vakantie gangers
    Jullie bericht over Cardiff Castle gelezen, ook over het slechte weer dat jullie hadden.
    Troost je, het was ook hier bar en boos. Veel feestelijke aktiviteiten waren uitgsteld of zelfs
    afgelast. In de avond klaarde het op en kon er veel alsnog doorgaan, zoals hert koningsdag concert op
    de Amstel. Wel bleef de wind hard waaien. Ook voor vandaag (woensdag) worden weer buien en
    een harde wind gegeven.
    Hopelijk zien jullie wel een weers-verbetering en kunnen jullie weer volop genieten.
    Liefs
    Mam