Los Angeles, dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Los Angeles, dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Los Angeles, dag 2

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Weer een dag voorbij, het begint nu toch echt op te schieten.

Vandaag stond een bezoek aan Universal Studio's op het programma. Vanaf het hotel was het ongeveer 10 tot 15 minuten rijden met een gratis shuttlebus.
Ook voor deze entree hadden we de kaarten al in Nederland besteld en geprint dus we konden zo doorlopen en hoefden niet in de rij te staan.

Het was natuurlijk zondag vandaag en dat betekende dat het .....eh, gezellig druk was laten we maar zeggen.

Als eerste bezochten we een nagebouwde set van de film Waterworld uit 1995 met Kevin Kostner in de hoofdrol, een beetje een geflopte film, en hier werden wat scenes uit nagespeeld met veel water- en vuureffecten. Leuk om te zien. Voordat het spektakel begon, werd het publiek opgewarmd door een paar figuranten die het publiek op een paar emmers water trakteerden als ze niet hard genoeg meejoelden, gelukkig zaten wij hoog en droog. De scenes werden overigens gespeeld door echte acteurs uit bijv. CSI en The Event.

Hierna hebben we nog diverse attracties bezocht maar het mooiste was toch wel de tour door het studio gebied met daarbij een 3D film van King Kong. Het treintje waar we mee rondgereden werden verdwijnt in een tunnel, de 3D brillen mochten op en de hele tunnelwand rondom ons veranderde in een filmscherm waarop het gevecht van King Kong met de 2 Tyrannosaurussen wordt nagespeeld. Bijna exact gelijk. In deze fim echter, grijpt 1 van de dino's het laatste treintje van de rondleiding en stort daarmee in een diep ravijn, althans, zo lijkt het. Knap gemaakt.

Andere hoogtepunten zijn de volledige set van Jaws met het dorpje Amityville, de haai doet nog een poging om het treintje aan te vallen maar tevergeefs. Ook leuk om te zien, de volledige straat van Desperate Housewives. Met voortuintjes en al. Prachtig in bloei staande bomen met bloesem, pergola's met de mooiste bloemen in bloei......allemaal nep! Geen enkele plant is daar echt. Denk daar maar eens aan als je weer een aflevering bekijkt ;-).

Ook zien we het plein uit de driedelige fim Back to the Future, met het stadhuis met de klok waar de bliksem inslaat in de film. Echter de voorgevel is niet helemaal hetzelfde en dat komt omdat er een andere gevel is voorgezet. Hetzelfde plein is namelijk diverse malen gebruikt in de serie Ghostwhisperer...grappig om dat te horen. En zo zijn er nog meerdere voorbeelden. Hele wijken zie je nagebouwd waarvan alleen de gevel echt is, nou ja echt, niet helemaal. Het is allemaal glasvezel, hout en kunststof met daarachter niets dan houten balken om te ondersteunen.
De rondleiding duurde ongeveer 50 minuten en was zeker de moeite waard.

's middags om ongeveer half vier hadden we het wel gezien en zijn we teruggegaan naar het hotel. Nog even een dip in de pool genomen en straks nog wat eten. Weer een mooie dag gehad....

Groeten....