Los Angeles, dag 3 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Los Angeles, dag 3 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Los Angeles, dag 3

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

25 Juli 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag onze 3e dag in LA. Het doel is een beetje sight-seeiing en een paar plaatsen die we persé nog wilden zien, of in ieder gevel 1 van ons....

Als eerste staat op het programma, Forest Lawn Memorial Park. De begraafplaats waar Michael Jackson zijn laatste rustplaats heeft gevonden. iris wilde hier graag naar toe. Het park ligt aan South Glendale Avenue en is werkelijk prachtig om te zien. Het is een oase van rust in deze erg drukke stad. Het park zelf mag je met de auto oprijden en omdat Iris precies weet om welk gebouw het gaat, wijst zij de weg.

Het mausoleum zelf is niet toegankelijk voor het publiek maar het is toch wel bijzonder. Er liggen nog wat bloemen met briefjes, gericht aan MJ.

Na een kwartiertje rijden we het park weer uit op weg naar ons volgende doel, het Hollywood-sign. De 9 grote letters op de berg die van veraf te zien zijn, alleen wij hadden ze nog niet kunnen ontdekken. Even op de kaart gezocht en via een mooi weggetje door de heuvels, waar overigens leuke optrekjes staan, kwamen we op een uitkijkpunt waar we mooi uitzicht hadden op deze beroemde letters. Aan de andere kant van de weg hadden we overigens ook een mooi uitzicht over de stad, met op de voorgrond wat villa's met zwembad en het Hollywood Reservoir. De weg waarvandaan we dit uitzicht hadden was overigens Canyon Lake Drive.

En verder gingen we weer, op weg naar het centrum van LA, Het Staples Center met het daarnaast gelegen Grammy Museum. Met het verkeer viel het allemaal nogal mee dus we waren daar vrij vlot. Het Grammy Museum is een doorlopende tentoonstelling van artiesten die grammy's hebben gewonnen. Erg leuk en interessant om te zien.

Na nog wat rond gelopen te hebben reden we verder naar het volgende doel, Santa Monica Beach.
Ook hier kwamen we vrij gemakkelijk door het verkeer heen en hadden al snel een parkeerplekje bij de pier.
Het weer is hier overigens voor de derde achtereenvolgende keer weer uitstekend, 25-30 graden en geen wolkje aan de lucht. Heerlijk strandweer dus.

Na de auto geparkeerd te hebben, zijn we de pier opgelopen en hebben daar wat gegeten. Hier was ook weer een groot garnalen restaurant van de Bubba Gump Co. Erg leuk om de bijbehorende souvenirshop te bekijken met allemaal leuke kreten en one-liners uit de film.
De pier zelf valt wat tegen, beetje vergane glorie, wel mooie brede stranden met de daarbij behorende strandwacht huisjes.

Hierna teug naar het hotel voor een dip in de pool maar op weg terug nog even door Beverly Hills om de mooie huizen daar te bekijken. En die stonden er, prachtige huizen, auto's, teveel om op te noemen.

Het was inmiddels al een flink stuk drukker geworden en het duurde dan ook langer dan gehoopt voordat we weer terug waren bij het hotel. Snel naar het zwembad, nog even genieten van de laatste zonnestralen.

Morgen onze laatste dag in LA voordat we woensdag weer vertrekken.

Groetsels!

• 26 Juli 2011 - 08:06

Sonja:

Geniet nog even van het mooie weer en van het zwembad! Dat zit er in Nederland niet meer in, hooguit springen in de regenplassen. Goede vlucht naar huis.

• 26 Juli 2011 - 12:13

John Tinus:

Wat een prachtige reis. Ik heb genoten.
    groetjes
    John Tinus