Rome dag 3 - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Rome dag 3 - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Rome dag 3

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

08 Juni 2013 | Italië, Rome

Hallo allemaal,

Hier het verslag van dag 3. Maar eerst nog even terug naar gisteren. In het verslag van gisteren ben ik wat vergeten.

Toen we vanaf het Pantheon op weg waren naar de Engelenburcht, zagen we opeens links van ons aan de overkant van de straat, een doorgang naar een plein. Zag er leuk uit dus we staken de weg over om daar eens te gaan kijken.

Het plein had de naam Piazza Navona en is een langgerekt plein. Op het plein hadden zich allemaal schilders en tekenaars verzameld met hun werken, meestal weergaven van al het moois dat Rome te bieden heeft.

Op het plein zijn diverse eetgelegenheden te vinden en een paar mooie fonteinen. Kortom een gezellig plein, misschien gaan we daar morgen nog maar terug.

Dan vandaag. Omdat we de dag van gisteren nog aardig in de benen hadden, zijn we iets later gestart. Rustig van ons ontbijt genoten en daarna op pad. Om half elf vertrokken we richting de Trevi fontein. Het was al weer vroeg warm, de temperatuur zou vandaag boven de 30 graden uitkomen, dus we deden het rustig aan.
Onderweg nog even langs de apotheek voor wat blarenpleisters;).
Naarmate we dichter bij de fontein kwamen, werd het drukker en drukker in de gezellige straatjes. En opeens stonden we bij de fontein. Beetje kits, dat wel maar toch wel mooi om te zien.

Het was erg druk, misschien ook omdat het weekend was. Even lekker op de rand van de fontein genoten van het koele water, muntje erin gezeild, foto's genomen, geprikt door een wesp en toen weer verder naar de volgende stop.

De Spaanse trappen waren de volgende stop. Tussen allerlei smalle straatjes door kwamen we waar we wilden zijn. En toen we er eenmaal waren viel het wat tegen, het zijn trappen met heel veel mensen erop....en dat is het, meer niet. Het was erg druk, ook rondom in de straten dus we zijn snel de trappen op gegaan om vervolgens naar het park achter de Spaanse trappen te gaan.

In dat park, dat midden in de stad ligt hebben we wat gedronken en daarna wat rondgelopen en verkoeling gezocht bij weer een andere fontein. Het was vandaag een erg warme dag. Hierna weer afgedaald richting de winkelstraten in de buurt van de Spaanse trappen. Beetje duur buurtje daar, allemaal van die dure merken, Armani, Vuitton, enz enz. Leuk om te zien, dat wel.

Op de terugweg naar het hotel nog een hapje gegeten, spaghetti zoals die hoort te zijn met een koud biertje en een fles mineraalwater. Had eigenlijk niet eens zo'n trek maar als je dan begint te eten, smaakt het toch wel heel goed!

Hierna door naar het hotel. Het is nu 18:40 en we gaan er straks nog op uit voor het avondeten. Er schijnt hier in de buurt een goed visrestaurant te zitten dus we gaan daar eens kijken.

Tot het volgende verslag!