Rome, dag 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Rome, dag 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Rome, dag 5

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

11 Juni 2013 | Italië, Rome

De laatste dag....

Wat we wilden zien, hadden we gezien en we besloten de laatste dag wat gas terug te nemen, het lekker rustig aan te doen.

Eerst op ons gemak ontbijten, daarna hebben we de koffer gepakt en uitgecheckt. De bagage konden we achterlaten en 's middags weer ophalen.

We besloten met de metro richting het Vaticaan te gaan om een kijkje bij de Sixtijnse Kapel te nemen, die hadden we nog niet gezien. Het viel ons op dat het enorm druk was, drukker dan de dag dat we de St. Pieter bezochten. Op weg naar de ingang van de kapel, word je bijna om de 10 meter aangesproken of je tickets wilt voor die kapel zodat je niet in de rij hoeft te staan. Erg irritant.

De rij was wel lang maar het liep vlot door. Ik wilde echter eerst eens zien waar die rij uitkwam. Het bleek dat de rij voor het museum van het Vaticaan was en de Sixtijnse kapel. Daar we weinig trek hadden om in een museum rond te hangen, zagen we er maar vanaf. Ook de drukte begon ons wat tegen te staan.

Dus plan B. Dat hield in, 2 haltes terug met de metro naar het park waar Villa Borghese zich bevond. We hadden een deel van het park al eerder deze week bezocht en dat was goed bevallen.
Onderweg er naar toe nog even het Piazza del Popolo bezocht, mooi plein maar ook daar word je werkelijk gewoon lastig gevallen door straatverkopers, met rozen, speelgoed, brillen, noem maar op. Dus maar weer snel verder.

Eenmaal in het park overvalt de rust je. Een enkele hardloper en wat andere wandelaars, mensen die picknicken op het gras. Het was een groot contrast met de drukte van de stad. Bij het Casino del Largo wat gegeten en gedronken en daarna heerlijk in de zon gezeten, de gebeurtenissen van de week nog eens samen doorgenomen. Het was mooi geweest.

Om 16:00 uur hebben we de bagage opgehaald bij het hotel en zijn we vertrokken met de metro naar het station Termini vanwaar de trein vertrok naar het vliegveld. Na een rit van een half uur kwamen we daar aan en hebben we eerst nog wat gedronken voordat we gingen inchecken. Nadat dat eenmaal was gebeurd en we door de controle waren gegaan, was het tijd om nog wat te eten.

Dus wij naar een eetgelegenheid, op het moment dat we wilden bestellen....plotseling overal het licht uit op de luchthaven. Alles donker op alle verdiepingen. Dus werkten ook de kassa's niet meer en kon er niets besteld worden. geen eten dus. Hebben wij weer.....

Vreemd was dat de informatie op de borden mbt de vluchten nog wel werkten. We wisten dat we op pier D moesten zijn om te boarden maar welke gate, dat wisten we nog niet. het konden er wel 10 zijn. Intussen een andere eetgelegenheid gevonden waar het licht uit was maar de kassa's wel werkten, dus toch nog even snel een broodje naar binnen gewerkt ;)

Vlak voordat we konden boarden, het tijdstip wisten we wel, werd bekend dat het gate D6 werd. Dus konden we eindelijk in de rij gaan staan. Nadat we eenmaal in het vliegtuig zaten, ging het snel en vertrokken we toch nog op tijd.

Het zit er weer op, was mooi en vermoeiend, prima naar ons zin gehad. Op naar de volgende vakantie, die laat niet al te lang op zich wachten, zondag vliegen we naar Malta....om te bakken in de zon ;)

Ciao!!