Rome, dag 4 - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Rome, dag 4 - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Rome, dag 4

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

09 Juni 2013 | Italië, Rome

Zo, dag 4 alweer.

Vanochtend werd ik wakker en ik hoorde het regenen. Toen we later op de ochtend buiten kwamen was daar niets meer van te zien. Alles verdampt, het was weer warm maar ook bewolkt en tegen de middag viel er af en toe een spatje regen.

Eerst weer lekker ontbeten en daarna op pad. Omdat we al aardig wat km in de benen hadden en dat eigenlijk niet gewend zijn en omdat we natuurlijk ouwe lullen zijn, ( ik zeg het zelf maar...) besloten we met de metro te gaan. De ingang van de metro is recht voor de deur van het hotel, makkelijker kan het niet. Dagkaarten gekocht en op pad. Je merkt duidelijk verschil tussen de metro in Rotterdam en hier in Rome. Als je in Rotterdam in de metro zit of staat, is het vrijwel altijd stil, niemand praat. Hier is het andersom, iedereen praat. Grappig detail.

We gingen op weg naar een deel van Rome dat we al eerder hadden bezocht, het Piazza Navona, met zijn leuke terrasjes en tekenaars. Je kan in dat gedeelte niet komen met de metro dus om daar te komen moesten er nog een aantal, voornamelijk gezellige, straatjes worden doorgelopen.

Op de route er naartoe kwamen we weer langs het Pantheon en we zijn weer even naar binnen geweest. Het was drukker dan de vorige keer maar toch weer de moeite waard. Verder, op weg naar het Piazza Navona. De lucht begon te betrekken en er vielen wat druppels. De straatverkopers, vrijwel allemaal hindoestanen, spelen daar razendsnel op in. Het ene moment staan ze nog met zonnebrillen, als er een paar druppels vallen, en meer was het niet, komen ze met paraplu's op je af. Irritant en lachwekkend tegelijk.

Op het plein aangekomen, is het gezellig druk en tijd voor een versnapering, bier en spritz met bruschetta. Dat ging er wel in. Daarna door, weer een aantal leuke straatjes in. Hier en daar een marktje, gewoon lekker slenteren.

Van Jos en Jeannette hadden we een tip gehad om te gaan eten bij Trattoria der Pallaro. En die hebben we inderdaad gevonden. Alleen hadden we net de bruschetta's achter de kiezen dus hebben we dat niet gedaan.

Doorgelopen richting de rivier de Tiber en langs de rivier richting het Isola Tiberina, een eiland in, jawel, de Tiber.

Even rondgekeken op het eiland maar daar is niet zoveel te beleven. Stroomafwaarts weer terug over de Tiber, en toen richting het Circus Maximus. Daar is helemaal niets van over dan een klein stukje fundament. Wat je ziet is een grote vlakte van een paar honderd meter lang. In het verleden hebben hier paardenrennen plaatsgevonden in een stadion waar vele duizenden mensen in konden. Denk maar even aan de scène uit de film Ben Hur, zoiets dus. Maar nu een kale vlakte dus.

Vanaf het circus linksaf richting het colosseum. Het was inmiddels benauwd warm geworden en we waren eigenlijk wel weer toe aan een verkoelend drankje. In een zijstraat bij het colosseum vonden we een terrasje waar we een lekker koud biertje hebben gedronken. Terwijl we daar zaten, trok een vreemde snuiter aan de overkant van de straat de aandacht van de mensen op het terras. Het leek een zwerver, die met zijn fles bier op straat stond te dansen en in zichzelf stond te praten. Hele gesprekken met een verkeersbord had hij en hij kreeg ook nog ruzie met het bord. Sloeg erop, bood vervolgens zijn excuus aan het bord aan. Klom erin en gaf het bord een kus. Prettig gestoord dus.
Na het bier volgde nog een heerlijke ijssorbet, bosvruchtenijs met aardbeien en slagroom. Kortom een heerlijke dag weer. Met de metro weer terug naar het hotel. En nu even kijken waar we vanavond weer gaan eten....wat een luxeprobleem ;)

Morgen laatste dag, we zien wel wat we gaan doen. Lekker rustig aan denk ik ;)

Ciao!

• 09 Juni 2013 - 19:27

Andrea:

Joehoeeee, misschien morgen naar Villa Borghese?? ff fietsen met Piekie, errug leuk en mooi. Bernini museum in en dan met de trapjes naar Piazza di Popolo voor een lekkere Scropino.
    XXX

• 09 Juni 2013 - 21:48

Jos:

Het kan zijn dat ik wat gemist heb, maar hebben jullie de Trevi fontein al gezien. Die mag je niet missen, een absoluut hoogtepunt. Doen!
    Jos