Caerphilly Castle....of toch niet? ;) - Reisverslag uit Newport, Verenigd Koninkrijk van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Caerphilly Castle....of toch niet? ;) - Reisverslag uit Newport, Verenigd Koninkrijk van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Caerphilly Castle....of toch niet? ;)

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

06 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Newport

Vandaag zouden we Caerphilly Castle bezoeken, het op 1 na grootste kasteel van GB. We zijn er ook geweest maar het was zulk slecht weer, veel wind, regen en gewoon guur, dus hebben we voor plan B gekozen dat we ter plekke hebben bedacht.

Op het programma voor deze week stond ook nog een bezoekje aan het plaatse Hay on Wye, wereldberoemd in Wales om zijn boekenwinkeltjes.

Dus op weg naar Hay on Wye. Slecht weer onderweg maar toen we arriveerden in HoW, werd het iets beter, af en toe zon en een wat betere temperatuur. HoW is een klein plaatsje waar in de afgelopen decennia de een na de andere winkel is veranderd in een boekenwinkel. Soms zijn het geen eens winkels van oorsprong maar woonhuizen die zijn getransformeerd tot boekenwinkel. Nieuwe boeken, oude boeken en nog veel oudere boeken. Je kijkt je ogen uit. Als je zo'n boekenwinkel binnengaat staan echt overal boeken. Overal waar een boek kan staan, staat ook een boek.In zelfgemaakte boekenkasten, op de trap, in de vensterbanken, echt elk plekje is benut.
Bij een aantal van deze winkels staan in voormalige woonkamers ook nog fauteuils om even een boek te kunnen lezen. Gewoon gezellig.

De boekenwinkel van Richard Booth, de persoon die eigenlijk wel als grondlegger van deze uit de hand gelopen hobby genoemd mag worden, is wel de mooiste. Dit heeft meer weg van een bibliotheek dan van een boekenwinkel. 3 verdiepingen helemaal volgestouwd met boeken.

Natuurlijk ook nog wat genuttigd in een gezellig klein bistrootje en
nadat Iris nog wat engelstalige lectuur had aangeschaft, vertrokken we weer.
Na werkelijk een prachtige route over het platteland zijn we weer terug in Newport.
Vanavond met David en Jane naar de pub, lekker wat eten en drinken. Voor foto's, zie Facebook ;)