Tusayan, dag 1 - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Tusayan, dag 1 - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Tusayan, dag 1

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Tusayan

En daar zijn we weer!

Vandaag vertrekken we uit Page op weg naar Tusayan, een plaatsje aan de zuidkant van de Grand Canyon waar we 2 nachten zullen verblijven in het Canyon Plaza Resort.

Net buiten Page maken we nog een stop bij Horseshoe Bend. Dit is een uitzichtpunt op een bocht in de rivier de Colorado. Dit gedeelte van de rivier ligt achter de Glen Canyon Dam, waar hij zijn weg vervolgt richting de Grand Canyon. Het is nog even een stukje lopen vanaf de parkeerplaats maar dat wordt beloond met een spectaculair uitzicht op de rivier. Je staat hier 300 meter boven de rivier en je hebt een prachtig uitzicht op "het hoefijzer", want dat is precies de vorm van de bocht die de rivier hier maakt, zie de foto's. Ook heel apart om te zien, is hoe aan de overkant van de kloof het landschap volkomen vlak is en plotseling ophoudt bij de kloof. Wat ook indrukwekkend is, is de enorme diepte. Je staat aan de rand van de kloof en er is geen hek. Last van hoogtevrees moet je hier niet hebben.

Snel weer verder. De rit van vandaag is niet zo lang, 140 mijl ongeveer, maar wel een hele mooie. Prachtige rotsen, bergen en rechts van ons de Colorado die in een steeds diepere en bredere kloof zijn weg vindt.

Na de ingang van het Grand National Park te zijn gepasseerd, stoppen we bij het eerste view point, Desert View. Het uitzicht is met geen pen te beschrijven. Wat een scheur ligt hier! Het weer helpt ook mee, het is zonnig, lekker windje en wat mooie witte wolken, tijd voor foto's.

Op weg naar ons hotel stoppen we nog bij diverse view points en de laatste voor vandaag is bij het grote bezoekerscentrum waar een lang voetpad langs de canyon ligt. Ongelofelijke vergezichten, je weet niet waar je kijken moet. Een condor trakteert ons op een lange glij-vlucht. Overal waar je kijkt zie je weer wat nieuws. En ver in de diepte stroomt telkens weer de Colorado, soms rustig soms met wilde schuimkoppen, ten teken dat er een stroomversnelling ligt.

We gaan door naar ons hotel, het is inmiddels 16:00 uur. We checken in, in dit luxe resort. Snel naar de kamer, kijken of internet het doet, ja dus, en dan snel naar het zwembad om even af te koelen. Na een uurtje naar binnen even lekker in de hot-tub om de vermoeide spieren wat te verwennen (goh wat rot allemaal ;-) ) en daarna wat eten.

Morgen weer een dag, gaan jullie lekker foto's kijken, wij gaan ons verheugen op de dag van morgen.
Dan staat er een helikoptervlucht boven/in de Grand Canyon op het programma.....

Tot morgen, groeten van ons 3-tjes.

• 21 Juli 2011 - 06:43

Sonja:

Woh, wat indrukwekkend!!!!

• 21 Juli 2011 - 07:34

Peter:

Zuig die zon maar flink op want in NL is het weer knudde. Wat een belevenissen maken jullie mee. Geweldig.

• 21 Juli 2011 - 09:55

Mam:

Wat een mooie wildernis! Geen wonder dat jullie je ogen uitkijken.
    Sterkte morgen met jullie helicopter-luchtdoop en succes!
    Liefs
    Mam