Las Vegas, dag 1 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Las Vegas, dag 1 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Las Vegas, dag 1

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas, dag 1

Dit verslag is wat met vertraging geplaatst omdat we in Las Vegas niet de beschikking over wifi hadden op de hotelkamer.

Vandaag, 12 juli 2011, op weg naar Las Vegas vanuit Barstow. Barstow hadden we deze reis eigenlijk kunnen overslaan. Vanuit Barstow was het namelijk nog maar ruim 200 km rijden naar LV en dat hadden we gisteren ook kunnen doen want we waren al om 14:00 uur in Barstow.

Maar dan hadden we toch nog iets gemist. Net buiten Barstow ligt namelijk een Ghost-town, een oud mijnstadje dat in 1881 is gesticht en waar tot ongeveer 1900 zilver en goud werd gedolven. In dit stadje kan je de sfeer proeven vanuit die tijd. Hoe er gewerkt en geleefd werd in zo'n stadje.
Een beetje toeristisch is het wel, maar er zijn nog genoeg authentieke voorwerpen en gebouwen uit die tijd. Het moet geen pretje geweest zijn om in die tijd in de mijnen te hebben moeten werken. Leuk om gezien te hebben.

Hierna dan echt op weg naar LV. 200 km door de desert, lange rechte wegen. Cruise control aan en lekker relaxed door het landschap zoeven. Nou ja, niet echt zoeven met 70 mph.

Als je LV nadert zie je al vanuit de verte de grote hotels maar dan ben je er nog niet. Het is dan nog verder weg dan je denkt. De Garmin bracht ons tot voor de deur. Auto geparkeerd en het hotel binnen. Ongelofelijk wat een gebouw is dat zeg, je kijkt van de vloer zo de nok in, een enorme hoogte. Even snel ingecheckt en daarna de auto weggezet. Was even zoeken naar een parkeerplekje. De parkeergarage achter het hotel was aardig vol en ook niet volledig beschikbaar ivm werkzaamheden.
Snel naar de kamer, 26e verdieping. Omdat het een piramide is, gaan de liften schuin omhoog, een raar gevoel.

Lopend naar de kamer over een soort galerij, kan je naar beneden kijken, zeg maar de diepte. Om duizelig van te worden. Koffers neergezet en daarna wat eten en drinken beneden. Dat viel nog niet mee. Omdat Iris nog geen 21 is, mag ze in geen enkele bar gaan zitten, zelfs niet als ze een coke besteld. Ook de gokgebieden zijn verboden gebied voor haar, daar zijn ze hier heel streng in.

Na wat gegeten en gedronken te hebben, zwemkleding aan en naar het zwembad achter het hotel. Dat was een aangename verfrissing, het was nl 100 graden Fahrenheit, dat is rond de 40 graden Celsius. Opvallend is hoeveel helikopters er hier af en aan vliegen, dat gaat continu door.
Na nog een lekkere frozen mojito te hebben gedronken, (Iris een coke) zijn we gaan douchen en omkleden voor een bezoek aan de strip.

De zon was net na 19:00 uur achter de bergen verdwenen en dan gaat het snel donker worden. Overal gaat dan de verlichting aan en zijn de hotels mooi verlicht. We zitten in het Luxor zo'n beetje aan het begin van de strip, dus het is een eind lopen als je alles wilt zien. Dat hebben we dus ook niet gedaan. We zijn bij een aantal hotels naar binnen gelopen zoals het Bellagio en Caesars Palace. Deze hotels zijn met geen pen te beschrijven, dit moet je gezien hebben. In het Bellagio wordt je overweldigd door de entree, gigantisch en prachtig versierd, beetje kitsch misschien maar het maakt wel indruk.
Gokkasten en -tafels, zover als je kan kijken....bizar gewoon. Ook hebben we nog een 2 tal keer het waterorgel in de fontein voor het Bellagio bewonderd, prachtig schouwspel.

Caesars Palace is nog groter, daar zijn we bijna verdwaald. Prachtig is het gedeelte waar het dak beschilderd is alsof het lucht is. Met wolken en al. Even denk je dat je weer buiten bent.....maar dat kon niet want daar was het al donker ;-).
Het was even zoeken naar de uitgang, maar nadat we die hadden gevonden zijn we nog wat verder gelopen en de strip overgestoken. Aardig breed overigens, 16 banen!
De Eiffeltoren is mooi nagebouwd, evenals het Vrijheidsbeeld.
Even naar binnen in hotel Venetië maar dat viel tegen, het water was weggepompt ivm werkzaamheden waarschijnlijk. Teruggelopen aan de andere kant van de strip maar dit is duidelijk een mindere buurt. Wat louche tenten en wat minder frisse figuren lopen daar rond.
Iedereen probeert een graantje mee te pikken in deze knotsgekke stad.

Erg moe terug in het Luxor. Het plan was dat Iris naar bed zou gaan en Annemiek en ik nog wat zouden gaan drinken in de bar. Maar ook Annemiek was het zo zat. Ze liggen allebei te pitten op het moment dat ik dit lig te typen. Het is ook al bijna 01:30 uur, niet gek dus. Ik ga ook maar eens slapen, zal wel lukken denk ik zo.

• 14 Juli 2011 - 22:00

H H:

Even wat Tips van LV fans: Met de bus over de strip naar Downtown LV
    moet je zeker doen.
    een dagkaart voor de bus is 5 dollar.
    En dan naar de spectaculaire lichtshow kijken en genieten op Freemont street. (Freemont street experience)
    Zelf hebben we 2 weken de gekte van LV beleefd.
    Vandaar deze reactie.
    Enjoy your trip!!!
    Het is zo`n ander land, leuk om eens beleefd te hebben.
    2 jaar geleden hebben wij ook een rondreis gemaakt door Californie.
    Nog steeds genieten we ervan, en ooit proberen we nog eens terug te gaan, er is nog zoveel te beleven in Californie.

H H