Bryce Canyon, dag 1 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Bryce Canyon, dag 1 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon, dag 1

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

15 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

15 juli

We zijn vanochtend iets later opgestaan, een beetje uitslapen mag ook wel eens, en Bryce Canyon is ook niet zover rijden.

Zodra we vertrekken rijden we direct weer door een prachtig landschap, een deel van de weg voert ons door Zion dus rijden we weer tussen mooi rood gekleurde rotsen.

We stoppen nog even bij een supermarkt om ons ontbijt te kopen. Omdat we wat later waren vanochtend zijn we niet gaan ontbijten maar hebben dit onderweg gedaan.

Tegen de tijd dat we bij Bryce aankomen, is het landschap weer erg veranderd. De rotsen hebben een grillige vorm aangenomen en zijn nog roder van kleur geworden. We zijn om 13:45 bij het hotel, een soort van motel eigenlijk, net als in Barstow. Vlak daarnaast staat een groot Best Western Hotel, met zwembad, dat hebben wij niet. Dat is nou weer jammer...

Omdat we pas om 15:00 uur kunnen inchecken, besluiten we vast naar het park te rijden. Bij het bezoekerscentrum aangekomen parkeren we de auto en naar een kort bezoek aan dit centum stappen we op de shuttlebus die ook hier weer net als in Zion, het park rond rijdt. Je kan in- en uitstappen op verschillende punten. Ideaal.

We stappen uit op het laatste punt, Bryce Point.
Daar heb je een uitzicht over een groot gedeelte van de canyon met zijn karakteristieke stenen torentjes, hoodoos genaamd. Een schitterend gezicht ook dit moet je gezien hebben.

Na ons verlekkerd te hebben aan deze prachtige vergezichten, zijn we met de bus terug gegaan. Eigenlijk had ik voor vanmiddag een korte wandeling uitgekozen, maar Annemiek heeft nogal last van haar voeten en loopt een beetje moeilijk. Dat hebben we maar niet gedaan dus.

100 meter vanaf het hotel ligt aan de doorgaande weg het grote hotel Ruby's Inn. Hier is een restaurant bij waar we zijn gaan eten en daar vlakbij is ook een winkel met allerlei minerale stenen. Leuk om even te snuffelen.

Het is tegen 21:00 uur als we terug gaan naar de kamer, en het is inmiddels aardig afgekoeld. Morgen weer vroeg op, om 08:00 uur melden bij de balie van Horseback Riding voor een tocht van ongeveer 3 uur op een knol....ben benieuwd!

• 16 Juli 2011 - 08:27

Andrea:

3 uur op een knol? Jiehaa! Ik denk dat Piek dadelijk niet alleen last heeft van haar voeten...

• 16 Juli 2011 - 08:42

Ron:

Dat wordt goed smeren en dan bedoel ik niet met zonnebrand........:-)

Veel plezier.

• 16 Juli 2011 - 11:31

Jos:

Dat cowboy'tje spelen wordt een absoluut hoogtepunt. Vergeet na afloop de grote biefstukken en de bieren niet!

• 16 Juli 2011 - 20:47

Johan:

Nou wordt een tijdje moeilijk zitten daarna. Heb je voor An al een "bed-rollator" besteld ?
    Oh en neem er voor jezelf ook gelijk eentje ;-)