Zion National Park, Utah - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Zion National Park, Utah - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Zion National Park, Utah

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

15 Juli 2011 | Verenigde Staten, Springdale

Het is 14 juli vandaag

Het volgende doel is Zion.

Nadat we hebben uitgecheckt uit het drukke Luxor Hotel, rijden we in noordelijke richting nog éénmaal over de Las Vegas Boulevard oftewel De Strip.

O ja, nog wel even grappig om te vertellen: toen we door het casino richting parkeergarage liepen, zaten er al of misschien nog mensen te gokken, met een glas sterke drank voor zich. Echte diehards (of verslaafden).

Nadat we LV verlaten hadden, reden we al weer snel door het woestijn landschap. Naarmate we dichterbij Utah kwamen, veranderde het landschap. Het werd wat heuvelachtiger en ook de kleur veranderde. En toen we de grens met Utah overgestoken waren, was ook de tijd veranderd. De klok gaat een uur vooruit als je van Nevada naar Utah rijdt.

Het landschap werd steeds mooier met grote rotsen die een mooie rode kleur hadden. Uiteindelijk kwamen we aan in Springdale, een mooi dorp/stadje waar we aan de rechterkant van de weg ons hotel vonden, het Best Western Zion Park Inn. Een erg mooi hotel met zwembad. Ingecheckt en naar de kamer. We waren hier maar 1 nacht dus als we nog iets wilden ondernemen moesten we het snel gaan doen.

Thuis had ik een wandeling uitgezocht die niet te zwaar was voor de dames, anderhalf uur, cat. easy. Iris bleef toch liever bij het zwembad met haar boek dus gingen Annemiek en ik lekker met z'n tweetjes. Vlak bij het hotel is de halte van de shuttlebus. Deze brengt je naar de ingang van het park waar je kan overstappen op een shuttlebus die 8 stops in het park zelf maakt. Onze wandeling, de River Walk, begon bij de 8e stop.

Onderweg naar deze stop, zie je de schoonheid van het park aan je voorbijgaan, hoge rode rotsen met prachtige kleuren, afhankelijk van de soort mineralen die er in aanwezig zijn. Vanaf de weg tot aan de rotsen is het een en al groen, struiken, gras en bomen. Dit alles mogelijk door de rivier die daar stroomt. Af en toe zien we herten grazen, soms vlak langs de weg. Ze schijnen zich niets van de bus aan te trekken.

Na verschillende stops komen we aan bij het vertrekpunt van onze wandeling. De wandeling gaat langs de rivier de kloof in. Tussen 2 rotswanden slingert het pad dat goed te lopen is. Omdat het al wat later in de middag is, lopen we deze wandeling vrijwel geheel in de schaduw, een prettige bijkomstigheid bij deze temperaturen. Onderweg zien we verschillende dieren, salamanders, eekhoorns en wat mooie vogels.

Na anderhalf uur komen we bij het eindpunt van onze wandeling. Je kan nog verder, de wandeling die volgt op de onze heet de Narrows. Voor deze wandeling heb je echter een andere uitrusting nodig. Waterschoenen en ook wordt aangeraden een stok en een soort van surfpak aan te trekken omdat je soms tot borsthoogte door het water gaat. Dat hebben we maar niet gedaan.

Terug hetzelfde pad, genietend van de prachtige rotsformaties die door de ondergaande zon prachtig gekleurd werden. Soms wel lastig met fotograferen, de ene berg in de schaduw en de andere nog volop in de zon.

Door de shuttlebus werden we teruggebracht naar het hotel, waar we direct zijn doorgegaan naar het restaurant naast het hotel. Het was inmiddels al bijna 8 uur dus we hadden trek. Wederom lekker gegeten en gedronken. Ook dit was weer een topdag.

Bij het vooruit plannen van zo'n reis als deze weet je niet alles van tevoren. Je vraagt advies aan reisburo en mensen die ervaring hebben. Als ik van tevoren had geweten dat Zion zo mooi was, dan hadden we hier meer dagen doorgebracht. Zion park is zo ontzettend mooi, prachtige natuur en er zijn schitterende wandelingen te maken. Nou ja, misschien een andere keer. Op naar Bryce, paardje rijden ;-)

• 16 Juli 2011 - 08:31

Mam:

Hoi, Ik ben zeer benieuwd hoe het jullie het redden op die knollen. Misschien schuilt er wel een talent in je Walko v.w.b. het paardrijden.
    Wat moetn jullie een hoop indrukken opdoen! Veel plezier.
    Mam