Page dag 1 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Page dag 1 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Page dag 1

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Page

Vandaag op weg van Bryce naar Page. Van de staat Utah naar Arizona. En dat betekent dat we weer een uurtje terug in de tijd gaan.

Bij het uitchecken laten we nog wel even weten dat dit niet de schoonste kamer was waar we in geslapen hebben. De airco, die we gelukkig niet nodig hebben gehad, blies behalve koude lucht ook veel stof de kamer in. Ook was de afvoer van de douche bijna verstopt waardoor het water niet echt lekker wegliep. We kregen gemeende verontschuldigingen maar hier gaat nog wel even een berichtje over naar ons reisburo. Deze accomodatie moeten ze gewoon niet meer aanbevelen. O ja, voor mensen die na ons het idee hebben om naar Bryce Canyon te gaan, het ging hier om Bryce Lodge View, naast het Best Western Hotel, jullie zijn gewaarschuwd!

Ok, onderweg naar Page. We zijn wat later vertrokken beetje uitgeslapen. Bij het opstaan viel het mij mee dat ik geen spierpijn had en Annemiek ook niet. Iris klaagde wel over spierpijn en een pijnlijk zitvlak. Komt waarschijnlijk omdat ze wat minder vlees op de botten heeft dan wij...

De weg naar Page voert ons over de US89 een schijnlijk oneindige weg tussen de eindeloze vlaktes die begrensd worden in de verte door gigantische rotsformaties met een donkerrode kleur. Mooi om te zien maar er lijkt geen einde aan te komen...

Als we de grens met de staat Arizona oversteken, verspringt de tijd op de Garmin direct een uur terug, uurtje gewonnen ;-)

Hierdoor komen we natuurlijk te vroeg aan bij het hotel, de Holiday Inn. Als dit hotel net zo goed is als de HI in Visalia zitten we goed. Omdat we te vroeg zijn gaan we even langs het bezoekerscentrum van de Glenn Canyon Dam ( ja weer een Dam...) een enorm gevaarte van ongeveer dezelfde grootte als de Hoover dam.

Bij dit centrum hebben we een prachtig uitzicht over de dam en het daarachter gelegen Lake Powell. In de verte stapelen de wolken zich op en het is drukkend warm. Er zijn in dit gebied ook onweersbuien opgegeven voor vandaag.

Na het bezoek aan de dam rijden we door naar Wahweap Marina, een grote jachthaven waar we even wat gaan eten. Ook hier komen we binnen met de al eerder genoemde America the Beautiful pas.

In het restaurant hangen diverse tv's waar de finale van het wk damesvoetbal op wordt uitgezonden. Deze gaat tussen (natuurlijk) de USA en Japan. We komen binnen als de tweede helft bezig is en het staat nog 0-0. Ik ben verbaasd dat het hier zo leeft dat soccer, maar als er wat te winnen valt dan staan de Amerikanen vooraan, zelfs als het damesvoetbal is....

Na de velenging is het 2-2 en worden er strafschoppen genomen die door Japan gewonnen worden. Japan verslaat de USA. iedereen baalt, behalve een paar dames aan de bar, die komen namelijk uit Japan. De ene juicht nog ingetogen maar de andere laat zich helemaal gaan met tranen en al. Lachen hoor...behalve die Amerikanen dan.

Op weg naar het hotel om in te checken stoppen we nog even bij Antelope Canyon Tours waar we morgenmiddag met een excursie meegaan. Hierna gaan we inchecken. Het hotel ziet er goed uit en de kamer is perfect. Annemiek is ook weer helemaal blij want in dit hotel staat de vertrouwde strijkplank weer in de kast. Ook dit item was niet aanwezig in ons vorige hotel....
Tijd om de was te doen, na anderhalve week is er best wat te wassen en als het meezit komt er nog wel een foto van iemand achter de strijkplank ;-)

Als we een uurtje binnen zijn wordt het donker en begint het hard te waaien en te regenen, het onweer laat niet lang op zich wachten. Flinke klappen zitten er tussen. Tijd om aan mijn verslag te beginnen dus....

Ps

Het lukt even niet om foto's te plaatsen op deze site. Ik heb al een berichtje naar de helpdesk gestuurd en hoop dat het snel opgelost is want er is een hoop moois om te laten zien.