Page dag 3 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Page dag 3 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Page dag 3

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

19 Juli 2011 | Verenigde Staten, Page

Vandaag de laatste dag in Page of eigenlijk een heel eind buiten Page.

Vanochtend zijn we na het ontbijt vertrokken om een bezoek aan Monument Valley te brengen. Eerst nog even de auto voltanken, en dat doe je hier overigens met plezier. De benzine is hier net zo duur als in Nederland, als je bij ons de btw en de accijns er af zou laten: ongeveer 0,70 cent per liter. Dat is leuk tanken.

En dan op weg naar Monument Valley. Dit nationale park ligt weer in Utah en dat betekent weer een uurtje vooruit in de tijd.

De weg naar dit nationale park gaat over eindeloze wegen. Als je de film Forrest Gump hebt gezien, denk dan terug aan het fragment dat hij aan het lopen is met die groep mensen en opeens op die eindeloze weg weer bij zinnen komt en zegt: Ik ga naar huis. Nou, zulke wegen hebben we vandaag talloze keren bereden.
Er kwam geen einde aan.

Er was vandaag meer bewolking dan gisteren en naarmate we dichter bij Monument Valley kwamen zagen we ook wat regenbuien in de verte. Prachtig om te zien hoe dat water uit zo'n wolk naar beneden komt en omdat je zo'n enorm ruim gezichtsveld hebt, zie je het water van de wolk totaan de grond. Ook lijkt het in die enorme wijde omgeving om een kleine regenbui te gaan maar het gebied waar de bui valt is gigantisch.

Na een lange en vermoeiende rit komen we aan bij de ingang van het park. Dit is het enige park waar we geen gebruik kunnen maken van de America the Beautiful pas. Dit park wordt beheerd door de Navajo indianen. De entree kost $ 5,00 per persoon.

Als we doorrijden zien we de bekende contouren van de enorme rotsformaties voor ons opdoemen. Deze zijn bekend uit menige film, voornamelijk westerns.
Een indrukwekkend gezicht deze rotsen. Ook dit hebben we in ons kikkerlandje niet, wij moeten het doen met een 30 tal stenen in Drenthe die een tig-duizend jaar geleden door een paar creatievelingen op een leuke manier zijn opgestapeld en wij nu hunebedden noemen. Je moet er nog naar zoeken ook ;-). Dan is dit toch van een iets andere orde.

Als we aankomen bij het bezoekerscentrum hebben we een mooi uitzicht over de vlakte met de 3 meest bekende stenen rotsformaties. Helaas schijnt de zon er niet op, alvast een paar foto's genomen en dan maar even naar de gift shop. Hierbinnen kan je van alles kopen wat met de Navajo's te maken heeft. Helaas staat er net even te vaak aan de onderkant van die "authentieke" artikelen: Made in China. Het lijkt wel of tegenwoordig alles in China gemaakt wordt.

Als we weer buiten zijn zien we dat er uit de richting waarvandaan we zijn aan komen rijden een enorme regenbui op ons afkomt. Het blijkt nog een onweersbui te zijn ook. Ik blijf nog even buiten om een bliksemschicht te fotograferen, zie de laatste foto bij dit verslag, maar dan komen de druppels. En net als bijna alles hier, die zijn groot. Dus snel naar binnen om te schuilen.

Zoals zovaak komt na de regen de zonneschijn en het is even wachten totdat de drie stenen zuilen weer in de zon staan. Tijd voor foto's! Er bestaat ook nog de mogelijkheid om met een tour de vlakte op te gaan, je zou zelfs op eigen risico met je eigen auto kunnen gaan, maar dat doen we toch maar niet. Na een poosje hebben we het wel gezien. Het was beslist de moeite waard om dit indrukwekkende gebied met zijn karakterestieke stenen formaties gezien te hebben.

We gaan weer terug naar Page. Na een lange en vermoeiende rit komen we daar aan. Het was weer een mooie dag, die we besluiten met een maaltijd in de Dam Bar. Een lekkere grote steak gaat er wel in.
Lekker biertje erbij, helemaal prima.

Dan terug naar het hotel, heb het gehad voor vandaag. Nog even dit verslag afmaken en dan denk ik dat ik mijn ogen dicht doe tot morgenochtend.

Dan vertrekken we uit Page en gaan naar Tusayan waar de Grand Canyon op ons wacht. Heb horen zeggen dat dat ook wel mooi moet zijn ;-).

Trusten!

• 20 Juli 2011 - 06:08

Sonja:

Leuk om jullie zo'n beetje dagelijks te volgen. En wat een schitterende tocht hebben jullie uitgestippeld.
    Prachtige foto's, je hebt dan wel geen fotorolletjes meer nodig, maar hopelijk hebben jullie wel genoeg geheugenkaartjes bij je!
    Veel plezier verder!

• 20 Juli 2011 - 08:04