Union Square en Sausalito - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Union Square en Sausalito - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Union Square en Sausalito

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

07 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag de 2e dag in SF. Vannacht weer rommelig geslapen maar al een stuk minder moe. Iris is flink verbrand in haar gezicht en voelt zich hierdoor niet helemaal top. Na het ontbijt zijn we naar Union Square gelopen om daar lekker te shoppen. Natuurlijk gingen we eerst naar Walko zijn favoriete shop, the apple store. Hierna naar het prachtige winkelcentrum Nordstrom. Je moet er uitkijken om hier niet gelijk heel je vakantiegeld uit te geven. Het winkelpersoneel is hier supervriendelijk, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

Na het winkelen gingen we onze huurauto ophalen bij autoverhuurbedrijf ALamo. Het was er gelukkig niet druk maar toen we alles aan het regelen waren bleek dat we bij het verkeerde filiaal stonden. We moesten ergens aan de andere kant van de stad zijn. Gelukkig was de man aan de balie niet zo moeilijk en we konden gewoon hier de auto meenemen. Het was nog niet duidelijk of de door ons bestelde klasse nog aanwezig was maar ook dit liep goed. We rijden nu in een mooie Dodge Journey.

Vervolgens zijn we naar de Golden Gate Bridge gereden om deze prachtige brug te aanschouwen. Er hing nog steeds een mist boven de brug maar dat maakte het niet minder mooi. Vanuit het uitkijkpunt Vista point genoten van het prachtige uitzicht op de brug, San Francisco en Alcatraz. Het voelde bijzonder!

Daarna zijn we doorgereden naar het kleine plaatsje Sausalito waar we heerlijk hebben gegeten in een gezellig visrestaurant met uitzicht op de baai.
Vanavond nog even de stad in en morgen weer verder naar de volgende bestemming, Yosemite National Park.

Tot de volgende keer.

• 08 Juli 2011 - 08:49

Oma (miek):

Gezellig zo'n reisverslag te lezen in de ochtend. Koop een komkommer (of schijfjes) voor Iris haar gezicht. Helpt echt! Half uur er opleggen.
    Liefs en veel plezier
    Mam

• 08 Juli 2011 - 09:43

Andrea:

tis alsof we er toch een beetje bij zijn :)