Sequoia national park - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Sequoia national park - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Sequoia national park

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, Visalia

Op het moment dat ik dit schrijf, hebben we zojuist ons avondeten op, inclusief een fles rosé. Dus let niet op de evt. typevouten;-).

Vanochtend zijn we de dag rustig begonnen met een goed ontbijt in hetzelfde restaurant waar we de avond daarvoor het gevecht met die liter bier waren aangegaan. In het hotel waar we sliepen stelde het ontbijt niet veel voor, dus vandaar onze gang naar het restaurant. Na een heerlijke omelet zijn we uitgecheckt.

In San Francisco hadden we een piepschuim koelboxje gekocht en die gooien we bij elk vertrek uit een hotel vol met ijsblokjes. In elk hotel staat wel een ijsblokjes automaat. Ideaal om de watervoorraad in de auto koel te houden.

Vandaag op weg naar Visalia, waar ons volgende hotel staat, de Holiday Inn. De weg daarnaar toe was weer een hele mooie. In Oakhurst eerst nog even langs de supermarkt om wat water in te slaan. Over de supermarkten in Amerika, tenminste die wij gezien hebben, kan maar 1 ding zeggen, die zijn SUPER. Niet alleen groot, maar ze hebben alles, het ziet er picobello uit, geen lege vakken en niet 1 stuk fruit waar een rot plekje op zit. Echt, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Daar komt nog bij dat het personeel super behulpzaam is, iets dat we bij alle contacten met de Amerikanen merken, super beleefd, behulpzaam en altijd een praatje met je maken.

Ok, Sequoia National park. De weg er naartoe was weer prachtig. In de alpen heb je ook van die prachtige kronkelweggetjes, maar de bossen die ze hier hebben zijn toch wel van een ander orde. Prachtige groene naaldbomen en als je dan die gigantische sequoia's ziet staan, dan voel je je wel heel klein.

Ook in dit park is er weer teveel te zien voor 1 dag. De keuze viel dan ook op de Generaal Sherman Tree, de grootste boom op aarde ( zegt men ). Vanaf de parkeerplaats is het nog een stukje lopen, 700 meter ongeveer en als je er dan bent, lijkt het wat tegen te vallen. De boom zelf is "maar" 84 meter hoog, de top is dood en hoger wordt ie ook niet, en met zijn "maar" 33 meter omtrek is hij ook niet de dikste boom. Het gaat echter om het volume van deze boom, hij neemt in omvang nog elk jaar toe en heeft van alle bomen op aarde de meeste m3 hout in zich.

Verder op weg naar ons hotel, hadden we tot 2 keer toe een soort van Bambi midden op de weg. Erg schattig om te zien, maar toch wel even opletten.

Overigens het verkeer hier houdt zich netjes aan de verkeersregels zoals de maximum snelheid en dat maakt het erg relaxt om te rijden. Geen bumperklevers hier.

Aangekomen in ons hotel bleek dit een sjiek optrekje te zijn met een buiten- en binnen zwembad. Hier hebben we dus ook gelijk gebruik van gemaakt. Lekker even afkoelen in het grote binnenbad en daarna in de hot tub om de vermoeide spieren bij te laten komen. Erg vervelend allemaal. Daarna gegeten en lekker uitrusten voor de dag van morgen.

Groetjes van ons 3en

• 11 Juli 2011 - 06:37

Sonja:

Jeetje zeg, dat klinkt echt allemaal geweldig. (zit ik hier een beetje op mijn werk)

• 11 Juli 2011 - 07:25

Andrea:

Klinkt heel rot allemaal! Gelukkig zijn jullie nu 'rechtstreeks' gereden (zonder omwegen van Mister Garmin)hihihi
    Ik heb genoten van de mooie en leuke foto's op facebook. Piek? BIERTJE???
    Dikke X van een werkend paardje