Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Iris, Annemiek en Walko Dam - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Walko

Blijf op de hoogte en volg Iris, Annemiek en Walko

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vandaag Yosemite, maar eerst nog even terug naar gisteren...
Omdat ik het toch vreemd vond dat we gisteren zo' n lange dag in de auto hebben doorgebracht, ben ik nog wat gaan controleren. En ik heb gevonden wat de oorzaak was. Wie dit leest zal er wel om moeten lachen, maar vooruit, ik gun jullie wel een lolletje, het is voor jullie al erg genoeg dat jullie daar zitten en wij hier ;-).
Nou, daar komt ie hoor: een aantal maanden geleden heb ik een navigatie systeem gekocht, een Garmin, en daar staan alle routes in die we deze reis gaan maken. Van hotel naar hotel. Tijdens het instellen van deze routes, kwam ik er al achter dat de routes niet logisch werden berekend en ik moest het apparaat met tussenpunten dwingen om de route te berekenen die ik wilde. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de Garmin stond ingesteld op fietsroutes ipv autoroutes....

Kortom, alle routes opnieuw berekend en toen zag alles er een stuk logischer uit. Kennelijk toch niet helemaal...in de route van gisteren was 1 zo'n tussenpunt blijven staan. Dat heeft er voor gezorgd dat we een behoorlijke omweg hebben gemaakt.

Ok, De dag van vandaag, 9 juli. Een topdag! Yosemite wat ontzettend mooi!
Vanochtend om 09:00 uur vertrokken en vanavond om 20:00 terug in het hotel. Een lange dag met ontzettend veel indrukken, mooie natuur, ontzagwekkende rotsblokken en prachtige watervallen.

Bij de ingang van het park hebben we een pas gekocht waarmee je toegang hebt tot alle nationale parken in amerika. Deze pas kost je 80 dollar, maar als je van plan bent om meerdere parken te bezoeken, is dit de voordeligste optie.

Het plan van vandaag was om als eerste naar de Yosemite Falls te gaan en daar een korte wandeling te gaan maken naar de Yosemite Lower Falls. De Yosemite Falls bestaan uit 2 delen, de upper en de lower Falls. Een wandeling tussen de schaduwrijke eiken en sequoia's bracht ons naar de lower falls, een gigantische waterval, niet breed maar erg hoog.

Onderaan deze waterval zorgt de nevel ervoor dat je doornat wordt, dus uitkijken met je fofotoestel! Maar een indrukwekkend schouwspel, dat zeker.

Hierna zijn we met de shuttlebus naar de halte gereden waar het pad naar Mirror lake begint. Deze wandeling was een mijl lang, en eindigt bij een meer, de naam zegt het al, dat zo glad is als een spiegel.

Na wat gegeten te hebben bij een soort burger king zijn we terug gegaan naar de auto. Overigens, dat systeem met die shuttlebussen is perfect! Het was natuurlijk zaterdag en erg druk in het park. Veel auto's, lange rijen, maar deze bussen rijden om de 10 minuten van halte naar halte. Ideaal en nog met airco ook.

Dus terug naar de auto en op weg naar Glacier Point. Dit is een punt waar je uitzicht hebt over bijna het hele Yosemite dal. Het was nog wel een half uur rijden maar het was de moeite waard. Wat een uitzicht zeg, daar word je stil van. We kwamen daar om 18:00 uur aan en dan is de zon al aan het zakken. Dat geeft mooie kleuren in het dal, niet meer zo fel. Prachtige foto's levert dat op.

Hierna hadden we het wel gehad, de koek (energie) was op. Uurtje rijden naar het hotel even douchen en toen naar het restaurant naast ons hotel. Niet voor Iris, die had het helemaal gehad, hoofdpijn, moe en zo. ( die jeugd van tegenwoordig is ook niets meer gewend...).

Dus Annemiek en ik even snel wat eten en drinken.
Nou, dat was lachen. We hadden allebei dorst, dus we bestelden allebei een bier, een grote. En als je dat hier in Amerika doet, dan is het ook groot. Op de kaart stond 34 oz, geen idee hoeveel dat was, maar dat is dus net geen liter bier. Dat zit in een glas, zeg maar vaas, die kun je niet met 1 hand tillen.

Na het eten hoefden we dus ook geen toetje, we waren nog met ons biertje bezig. Uiteindelijk had ik hem op, maar Annemiek had eigenlijk nog om een doggybag willen vragen....
Het is hier echt allemaal groot, de bomen zijn groot, de rotsblokken zijn groot, de Toyota's zijn groot. Ik wist niet dat er zulke grote Toyota's bestonden....

Ok, weer een dag voorbij, een hele mooie. Het is op dit moment 23:29 uur bij ons, de dames liggen allebei al te snurken, en ik denk dat ik dat voorbeeld maar ga volgen.
Morgen op weg naar Sequoia National Park, boompjes kijken.

Welterusten!

• 10 Juli 2011 - 08:41

Oma (miek):

Wat moet dat een indrukwekkende ervaring zijn! Klein beetje jaloers ben ik wel hoor.
    Iris heeft toch geen zonnesteek opgelopen?
    Veel plezier!
    Mam

• 10 Juli 2011 - 22:08

V:

Vul hier je reactie in...